Sy en pung


Opgaven var at sy en pung ud fra Symetode 3 eller 4 i "Små tasker" af Sofie Meedom. 



Jeg har syet mange tasker og punge og mente nok, at jeg selv kunne sy en ret hurtigt uden at følge syvejledningen og det kom der dette resultat ud af:


Jeg havde forinden set en teknik på Tik Tok, hvor man sætter et sugerør på symaskinen og lægger et stykke garn ned i røret og syr med garnet. På den måde kan man sy bogstaver med garn på stof. Det måtte prøves af...



Tik tok video kan ses her 📺




For at øve lidt fik jeg syet 2 punge mere. Dels for at øve quiltning og dels for at øve at lave et mønster til en firkantet pung med for uden synlig syning indvendig ved lynlåsen.








En anden gang skal der på de to halve stykker lægges sømrum til, så de passer med det store hele stykke.






Her har jeg forsøgt mig med en simpel pung med quiltning:

























 

















Kommentarer